16 de setembre, 2011

Els cellers ens ensenyen...... a tastar

Segurament el vespre/nit d’un dia laborable de final de setmana no és el millor moment per endinsar-se a tafanejar en els llocs webs de les grans empreses del vi. Ni els 5 sentits estan operatius, ni els reflexes estan en òrbita, però malgrat tot em sembla interessant recomanar els cursos de tast, viticultura i enologia que he trobat a moltes de les webs dels considerats com a grans vins espanyols. O si més no, vins de gran consum.

Realment si assimiléssim tots els conceptes dels cursos de tast que ens ofereixen aquestes empreses a les seves webs ens podríem arribar a convertir en coneixedors de primer nivell. Són complerts, estructurats i seriosos. Cadascun amb el seu estil i tarannà però certament sorprenents. Tan sols faltarien recomanacions per contrastar la informació amb el tast de determinats vins.

El de Freixenet, per exemple, avalua el nivell per àrees temàtiques sense atorgar puntuacions ni nivells. Quelcom que si fa el web de Torres on es crea una mena de repte de superació personal a base d’avançar nivells i veure vídeos que t’ajuden a anar avançant en el teu coneixement. Per cert, un cop superats t’envien un certificat per que l’imprimeixis i l’ensenyis als amics on t’acredita a poder parlar de vins amb propietat, uix!!.

Una mica menys pompós però igual d’efectiu és el manual de tast interactiu per a cava que ofereix Codorníu al seu web, on es pot seguir un complet curset, per bé que amb la descàrrega de pdf’s farcits de lletra i contingut.

A Marques de Riscal, en canvi, conviden a la relaxació al ritme del tic-tac del rellotge amb el lema “Sensaciones Vivas” sota el que descobrim que no hi ha un curs de tast ni nocions sobre viticultura o enologia però si un acurat, visual i suggerent viatge pels sentits del vi.

A Viñas del Vero han ideat un pràctic diccionari de termes vitivinícoles i un directori dels principals màsters i cursos professionals que hi ha a Espanya en relació al vi.

No hi ha, en definitiva, celler que actualment es preui d’una bona web on no hi apareguin consells de tast, cursos, o tot allò que calgui per ensenyar al consumidor. Fins i tot el mític Don Simon té un diccionari de termes vinícoles (justet però diccionari) al web de la seva firma mare, García Carrión.

Cada cop és més necessari acostar el vi als consumidors sense parlar amb llenguatge estrany o termes inaccessibles. El màrqueting ja ho ha detectat. Els consumidors encara no ho sé.

2 comentaris:

  1. Doncs amb el teu permís Imma, he procedit a reemetre aquest interessant post i també a remetre als lectors al teu interessant blog: :-P

    http://www.decuina.net/2011/09/enlaces-curso-cata-de-vino-online.html

    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Encantada! Gràcies a tu! Espero retrobar-nos de nou aviat.

    ResponElimina