26 de maig, 2011

Qui buscava idees per un anunci?

Sembla que sigui monotema i que a més estigui abonada a aquesta agència de comunicació i a aquesta marca. Consti que ni bec cervesa, ni m'agrada massa aquesta beguda ... però us imagineu aquest mateix anunci amb vins?
Sobren les paraules.

10 comentaris:

  1. Els pressupostos de les empreses de vi, malauradament no són els mateixos que les empreses de cervesa....que hi farem....

    ResponElimina
  2. Suposo que deu ser infinítament més car, però us imagieu una campanya genèrica de Vins de Catalunya en aquesta línia, i no pas amb les parelletes que brindaven a Nova York o al Japó fa uns anys?

    ResponElimina
  3. Imma, no em puc creure que El Bulli es pugui identificar amb la cervesa!! és incoherent. Ningú s'ho creu.
    Aixó si, molt maco, molt romàntic....potser una mica previsible? la musica genial, la costa brava espectacular, el sol, la lluna, la platja, la nena, el nen... els missatges tenen que ser sempre de parelletes? Prefereixo l'anunci masclista ple de topics catalans.
    Però si, ho pòdiem fer amb vi...

    ResponElimina
  4. Les segones parts no son mai tant bones encara q les faci la Coixet. Crec q, com diu la Maria, és un anunci massa previsible. Per cert el món del cava també fa grans anuncis amb gent com el Coppola. En aquest anunici si barregen molts interessos i pagadors: paga Damm, paga turisme Costa Brava, no cobren els de la música pq només amb els discos i descarregues ja faran l'agost, i el Bulli està en nòmina de Damm amb el tema Inèdit. Evidentment associar una mitjana amb el Bulli és ser molt agosarat, però el gran èxit està en l'enorme inversió en mitjans que fà Damm i que directament s'han fet seva la cançó de l'estiu, any rera any.

    ResponElimina
  5. Cert, però torno al missatge inicial: per molt previsible, ensucrat o ... el que vulgueu ... no és millor això i segurament ajuda a vendre més que no pas la parelleta brindant a la posta de sol o les parelletes del vins de Catalunya brindant a NY?
    Per cert, ara m'he perdut, en Coppola ha fet algun anunci per Freixenet o era l'Scorcese?

    ResponElimina
  6. Ah! i em deixava que coincidiexo amb tu Francesc en que bona part de l'èxit està en la inversió. Quant es deuen gastar en cada campanya?

    ResponElimina
  7. Cert cert, és l'Scorcese! El cas és que tens raó en què les campanyes institucionals no són massa lluïdes i tenen una estètica una mica fluixa. Crec però que no tant sols és una qüestió de inversió en producció i difusió (que també), sinó una qüestió de ésser agosarat en els objectius, els missatges i el format. No es tracte de fer un anunci institucional i corporatiu; es tracta de vendre; de vendre en el sentit més ampli (vendre il·lusions, glamour, estil de vida,...) i vendre també consum de vi, marca, visites turístiques, maridatges,... Has vist el publi de 4 pàginas de La Tierra con nombre de Vino al Magazine de La Vanguardia? Doncs això! Per cert, a tarifes actuals (q han baixat i molt), aquest publi estarà pels voltants dels 50.000€, però per altra banda, Gramona per si sol, pot pagar 25.000€ per la contraportada del diari d'avui (l'endemà de la final de la champions!!)

    ResponElimina
  8. Penso que provoca i això m'agrada. Val a dir que l'spot està molt ben fet i la realització esta en la mateixa linea que porta fent Estrella, "molt mediterrà" , ara a més hi ha posat un element internacional molt potent, "El Ferran Adrià" quasi res! .
    Cal ser creatius, originals i coherents , no tenir por ni enveja, en comunicació cal saber arribar al cor de la gent i fer que s'emocioni....hem de provocar alguna cosa més apart de beure vi o cava... hem de tocar les emocions !!! tots volem sentir alguna cosa més que olors, sabors o aromes...
    M'agrada que em provoquin ....i aquesta cervessa ho està aconseguint... no ens adormim en el món del vi -cava !!
    mmmaria

    ResponElimina
  9. Hola mmmaria, només una pregunta: quantes mitjanes has begut en l'últim any? Aquest anunci ha provocat suficientment com pq quan estiguis en un bar demanis una mitjana? Crec que ells et venen marca, categoria de producte, i moment de consum: que quan pensis en cervesa pensis amb Estrella (és igual el format), i que quan pensis amb relax, terrasseta, estiu, amics, pensis en cervesa.

    ResponElimina
  10. Bon dia a tothom....
    Aquest anunci, crec que va destinat a tots els públics però juga amb el jovent i amb la figura de l'artista i personatge públic com en Ferran....
    Potser per això la parella a NY a Japó, amb vi o cava i els "nanos" emprenedors i lluitadors, a disfrutar del mediterrani platja, sol, aigua, treball (ejem), aprenentatge, amics, alegria i l'esclat de l'enamorament.
    M'agrada que acabi amb uns ous ferrats.... (la senzillesa), que tots la portem a dins i que no l'hem d'oblidar. Un bon joc per atraure.
    No descarto la bona publicitat del vi i el cava.
    Fins aviat.
    Mons

    ResponElimina