02 de maig, 2011

La Do Penedès busca anunci

Coneixedors que l’espot de Nadal de l’any passat no va acabar de tenir l’embranzida que caldria, la Denominació d’Origen Penedès ha encetat un procés de consultes a la recerca d’opinions que els ajudin a copsar quina pot ser la línia més adient pel futur anunci.

Per fer-ho tenen penjada una enquesta al seu lloc web en el que demanen si es considera apropiada la campanya de publicitat que es va fer per TV3; amb resultats, per cert, més a favor del "m’agrada” que no pas del “no m’agrada”.

Aquest migdia, aprofitant una trobada amb els mitjans de comunicació en el decurs de la presentació dels Nous Penedès a Barcelona, els responsables del Consell han fet també la pregunta als periodistes.

Personalment he explicat en diverses ocasions que l’anunci penedesenc no em va agradar per clacissitat excessiva i manca d’imaginació (cliqueu aquí si el voleu veure) i també vaig apuntar fa temps (cliqueu aquí) la possibilitat de modernitzar el missatge com fan amb els de la cervesa Damm. Però sobretot el que crec que calen són objectius clars.

Cal conèixer a qui ens adrecem. La norma bàsica de qualsevol comunicador és saber que ha d’adaptar el missatge al seu interlocutor i que quant més aconsegueixi saber d’aquest interlocutor, identificar-lo, classificar-lo, entendre’l i posar-se a la seva pell, més efectivitat aconseguirà amb el seu missatge.

Qui volem que consumeixi els vins de la Do Penedès? En qui volem incidir especialment?

Volem anar cap a un consumidor mig alt capaç de pagar més de 10-15-20 euros per ampolla i amb ganes de descoberta? Si és així apostem per les emocions, la cultura, el paisatge, la terra... però fem-ho sent coneixedors que tothom vol aquest tros de pastís i que l’hem de lluitar amb modernitat, amb sentiments i amb ganxo, davant de regions amb pressupostos molt més elevats que els nostres i segurament amb més tradició publicitària o amb més anomenada.

O potser volem anar cap a un consumidor més jove que no tingui prejudicis adquirits sobre una o altra zona i que vulgui descobrir vins de qualitat a preus raonables? Aleshores siguem trencadors. Anem a buscar-los amb imaginació i llenguatge jove; sabent que estarem sembrant i creant “cantera” pel futur.

Si finalment volem consolidar el públic de mitjana edat, bevedor de vins penedesencs des de fa anys i més o menys fidel a la zona ... fem-lo sentir orgullós dels vins que beu, donem-los-els valor afegit a través de la publicitat per tal que el consumidor se’n senti orgullós i faci de prescriptor a taula, estenent la taca d’oli dels comentaris positius envers els vins penedesnecs.

I consti que em deixo molts possibles públics objectius i desenes d’estratègies per arribar-hi.. però això ja és feina dels creatius publicitaris.

De moment crec que ja s’està fent un bon primer pas demanant opinió i replantejant estratègies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada