30 de maig, 2011

Contraetiqueta amb absències

Si hi hagués hagut un cartell a l’entrada hauria d’haver estat el de “complet” o el de “localitats exhaurides” perquè la sala d’actes del Palau Robert de Barcelona s’ha omplert de gom a gom aquesta tarda amb motiu de la presentació de “Contraetiqueta”, la primera associació de botigues especialitzades en la venda de vi a Catalunya.

Segons els seus impulsors la nova associació “neix amb la finalitat de donar resposta a una demanda del sector per pal•liar el buit existent pel que fa a aquest tipus de venda” i per “facilitar la interlocució de les botigues amb el propi sector vinícola i fer possible que elaboradors, administració, patronals, associacions i també gremis externs al sector puguin establir taules de diàleg per tirar endavant projectes comuns”.

Els estatuts de la nova associació, que compta amb una trentena de firmes de comerç del vi que sumen prop de 60 establiments de tota Catalunya, estableixen que les botigues membres han d’estar dedicades majoritàriament a la venda de vi de manera professional, han de ser multimarca i han de tenir un mínim de referències totals i un mínim de catalanes.

La presentació de Contraetiqueta l’ha presidit aquest vespre el conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí. En acabar s’ha servit un tast de vins amb la participació de totes les Do Catalanes en el que ha sobtat l’absència dels vins de la DO Penedès. Aquest fet ha estat força comentat entre els assistents al tast que, a més, han pogut observar com cap representant del Consell Regulador ha assistit a la presentació, quan sí que ho han fet els de moltes altres zones catalanes, entre els que hi havia també entitats relacionades amb el vi i el cava penedesenc. Preguntada l’organització, aquesta no ha sabut respondre a què s’ha pogut atribuir l’absència.

Ara bé, les absències també cal buscar-les entre els noms dels associats a la nova entitat, entre els que penso que falta alguna de les cadenes de botigues més emblemàtiques del país. Cadascú coneix les seves raons, però penso que és una llàstima que no s’uneixen esforços al voltant d’una iniciativa que em sembla lloable, profitosa i que sobretot acabarà repercutint en una millora cap al consumidor final.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada