04 de gener, 2011

Sol solet vine'm a veure pels anuncis de Nadal

Segon capítol de la meva addicció nadalenca als anuncis de vins i caves nadalencs.

Ahir parlava de l’anunci de la Do Penedès amb el seu super eslògan “Sol i Vi” i avui toca els dels dos grans que he pogut veure aquestes darreres setmanes a totes les pantalles hagudes i per haver.

D’entrada m’agradaria saber què li ha agafat a tothom aquest any amb el sol i la llum. Els del Penedès promocionen Sol i Vi, els de Freixenet “Sale el Sol” i els de Codorníu no parlen de sol però l’Anna de Codorníu ho il•lumina tot al seu pas. Sort que aquest any no han passat l’anunci del Viña Sol de Torres (que per cert, guarda una semblança amb el de la DO Penedès).

Segur que la idea del sol dóna ànims davant la crisi però al final aconseguiran que acabem cremats per insolació.

D’entrada cada vegada que veig la Shakira daurada dubto si estic veient l’anunci del perfum que la cantant està promovent aquests Nadals o l’espot de Freixenet. De fet encara no sé si puc dir espot a l’espot de Freixenet perquè tot i que aplaudeixo la idea de jugar a tres bandes el tema de la promoció, la publicitat i la solidaritat, crec que l’anunci final els ha quedat una mica estrany. Això de que les imatges de l’anunci formin part d’un videoclip em desconcerta. No li entenc el fil conductor i encara em costa entendre la lletra de la cançó. I serà que no l’he vist de vegades.



A Codorníu en canvi no arrisquen. No poden fer grans presentacions perquè no tenen grans estrelles ni generen tants comentaris mediàtics però continuen en la seva línia clàssica, passant l’anunci fins la sacietat i transmetent elegància, sobrietat i glamour. Aquest any hi ha afegit el toc del vestit, obra del dissenyador Lorenzo Caprile, tot i que em sembla que ha estat una veritable carambola ja que segons em va explicar Mar Raventós durant la presentació de l’espot a Madrid, ella mateixa va demanar a Caprile que fes el vestit tan sols 4 o 5 dies abans del rodatge i aquest va haver de treballar nit i dia al seu taller per acabar-lo. No crec que la gran majoria d’espectadors que han vist l’anunci sàpiguen que és de Caprile, ni que està fet amb teles de fa un segle, ni que té pedreria brodada a mà en prestigiosos tallers parisencs, però com a mínim els ha donat per poder fer una mica d’enrenou previ a l’espot.

1 comentari:

  1. Entre que jo tampoc entenc a la Shakira quan canta i que els de Codorníu m'adormen aquest any ha estat molt fluixot el tema...

    ResponElimina