03 de gener, 2011

Penedès anunciat

Aquest vespre he aconseguit veure l’anunci de la Denominació d’Origen Penedès. No pas a la televisió, tot i que he intentat empastar-me unes quantes pauses publicitàries de Tv3 a la recerca de l’espot, sinó a internet ja que sembla que, finalment, l’agencia Talkcom el va penjar a Youtube el passat 22 de desembre, gairebé dues setmanes després que comencés emetre’s per televisió.



Me l’he mirat unes quantes vegades seguides però encara no sé quina conclusió extreure’n. Les tres o quatre persones que m’havien comentat que l’havien vist me l’havien deixat d’horrorós en amunt i potser per això en veure’l he pensat que no estava tan malament.

Això sí, podrien haver estat menys ensucrats i més originals perquè no es deixa ni un sol tòpic: la parella romàntica mirant una posta de sol a les vinyes (amb cadires???), la parella en un àpat a la vora del mar (en una taula quilomètrica en la que si realment han de brindar acabaran amb l’espatlla dislocada) i finalment amb una fantàstica, cordial i poc creïble reunió d’amics.

Segurament és un anunci dedicat a un consumidor tipus, que jo sempre dic que no acabo d’entendre, però a mi em sembla sobretot poc creïble. Beuré Penedès si l’associo amb estades romàntiques en parella o amics? Recordaré la imatge Penedès per molt que l’associïn amb el Sol i el Vi? Aniré a tastar-hi els vins, com em demana el text de l'espot?

Que per cert, m’encantaria que algun dia m’expliqui algú en quin estudi o en quina necessitat detectada s’ha basat la creació d’un eslògan que parli de sol per promoure el vi. I ja de pas que m’expliquin perquè cal lligar el vi amb el mar. Ja sé que la Do Penedès arriba a la costa i que la marina influeix notablement els vins però que vagi algú a aquesta costa a veure quins vins es troba.

A mi m’hagués captivat molt més algun espot que parlés de la terra, de l’eforç per tirar endavant, de la lluita per aconseguir un vi i de la seva qualitat. Fins i tot hauria estat bé un anunci que respirés enoturisme o que convidés a identificar els nostres vins amb una tradició ancestral. En definitiva un anunci que transmetés emocions de les que es recorden.

En aquest sentit són superlatives les campanyes que realitzen des de La Rioja associant el vi a experiències vitals. Amb uns pressupostos enormes, és cert, però estic segura que aquestes campanyes estan aconseguint resultats espectaculars.

I què dir dels clàssics anuncis del cava?
No me’ls podia pas deixar. Demà més.

1 comentari:

  1. Bon dia, Imma

    Totalment d'acord amb els teus comentaris al respecte de la nova campanya publicitaria de la DO Penedès. Fa uns dies el vaig poder veure per la TV i literalment... els collons a terra.
    Tal com dius, no expressa cap dels valors de la imatge Penedès. On està aquella colla d'amics (de gent Penedès) celebrant una festa al voltant d'un vi?? fart de veure gent de bé i situacions ostentoses que no lliguen per a res amb el nostre caracter.
    La DO Penedès no ha de presumir de bona imatge en aquest sentit perquè els seus vins no tenen un alt nivell de preus en el mercat i per tant no va destinat a aquestes classes. La DO Penedès és situa en una gamma mitjà de preus i hi faltaria gent més comuna i l'esperit d'esforç que tenim tots nosaltres.
    En fi, calers cap a l'agència de publicitat... i d'aquí uns mesos campanya publicitaria a la carpeta i tot ben igual...Canvis de logo de la DO, etc... però els canvis substàncials a fer ningú té els nasos de tirar-los endavant...
    Una abraçada

    ResponElimina