03 de novembre, 2010

Com matar tres pardals d’un tret de forma elegant

Freixenet va presentar ahir en roda de premsa l’estratègia de comunicació que seguirà per la propera campanya de Nadal després d’un any d’impàs amb la repetició de l’anunci de la Gemma Mengual i les seves companyes nedadores.

Certament la decisió a prendre aquest any no era fàcil. D’una banda perquè la crisi continua i fer grans dispendis en una estrella mediàtica no hauria estat políticament correcte, i de l’altra perquè sense estrella que es vesteix de bombolleta no hi ha notorietat de marca i la gent no recorda Freixenet.

La solució l’han sabut trobar fent la quadratura del cercle, tal i com va insistir una i altra vegada Pere Bonet, el director de Comunicació de Freixenet, durant la presentació de la campanya ahir al Macba de Barcelona.

De tota manera a mi, més que quadrar el cercle, el que em sembla que han aconseguit és matar de forma elegantíssima tres pardals d’un sol tret.

Amb aquesta operació acaba guanyant tothom. Freixenet continua tenint estrella mediàtica per brindar amb Carta Nevada; la cantant Shakira, que precisament acaba de treure nou disc, aconsegueix videoclip gratuït d’un dels seus temes i de pas una injecció publicitària important al mercat espanyol; i finalment la Fundació Pies Descalzos, que impulsa la cantant colombiana, rep mig milió d’euros, es dóna a conèixer a Espanya i obre possibles noves vies de finançament de particulars.

Certament un 10 per qui ho hagi planificat. Personalment crec que han reconduït l’errada estratègica de la repetició de l’anunci de l’any passat i a més han aconseguit que tothom tornem a estar parlant de Freixenet i de la seva campanya nadalenca.

Ara tan sols caldrà saber si a l’hora d’encaixar aquest trencaclosques les peces estaran prou polides com perquè no grinyolin els engranatges i la lectura final sigui igual d’elegant com ens l’han venut d’entrada.

2 comentaris:

  1. Certament, el Sr. Pere Bonet és un dels caps més imaginatius de Freixenet, i se l'ha de felicitar per haver aconseguit -tal i com dius- la quadratura del cercle. Crec que el personatge és un gran encert, el coneix una amplíssima franja de públic, i espero que l'anunci no desmereixi les expectatives de la marca i l'espectacularitat dels videoclips de Shakira. Sincerament, tinc moltes ganes de veure'l.

    ResponElimina
  2. Sincerament, ha estat una bona estratàgia si és tal com ho expliques; em sembla molt encertada la Shakira.
    Com a dit en Joan, tin moltes ganes de veure'l.
    Salut,

    ResponElimina