04 d’octubre, 2010

Consumidors i professionals del vi: sovint penso que estem a les antípodes

Són ja diverses les converses entre professionals del vi en les que aquests dies m’he trobat comentaris sobre la campanya televisiva que ha engegat el gegant gironí Vins i Licors Grau, un negoci familiar que ha basat el seu petit imperi de venda de vins en una tasca molt curosa d’atenció al client, una pinya familiar que toca les principals tecles del negoci i una distribució important.

En cap d’aquestes converses he trobat ningú que em digui que li agrada l’anunci, en el que apareix la model i ex Miss Espanya Elisabeth Reyes de figura estrella. A mi tampoc m’agrada, però segur que si l’han fet és perquè ven. La despesa d’una campanya com aquesta, amb anuncis en “prime time” a Tv3 o Cuatro (que són on els he vist) suposo que ha d’estar més que valorada i estudiada.

És un exemple més de la llunyania que existeix entre consumidors i professionals del món del vi, entès en el sentit més ampli possible de la paraula. Sovint aquest darrer grup pensem en nosaltres, en el que ens agrada i en el que considerem bo o dolent... i creiem que tothom ha d’acabar tenint els mateixos criteris. Ja fa temps que m’he adonat del monumental error però encara no he trobat la manera d’entendre el gran consumidor.

Possiblement si el sector, els sumillers, els periodistes i un llarg etcètera dels que poden remenar les cireres hi reflexionés, aconseguiríem un major interès pels nostres productes. Vulgaritzats? No necessariament. Simplement adaptats a la realitat actual.

1 comentari:

  1. Gràcies per compartir aquesta noticia, no sabia jo.El mateix va passar amb un anunci de vins catalans on va aparèixer Roger Viusà i hi havia molta gent que no li va agradar. El que passa ningú va pensar en la iniciativa per fomentar el consum del vi, només pensen en aquest meravellós món del vi que només entenen ells, els professionals. El consumidor necessita elements que li apropin més al vi igual més simples. ¿Yvonne Reyes per què no? Felicito a la família Grau a atrevir-se. És molt fàcil criticar i dificilisim construir. Aquí si es necesitan més constructors: en el món del ví...

    ResponElimina