21 de setembre, 2010

Alguna cosa grinyolava al saló dels reserves i grans reserves del cava

Festassa de regust estrany ahir a Barcelona amb la presentació dels nous caves Reserva i Gran Reserva. De públic n’hi va haver i molt i els 45 cellers representats van poder donar a conèixer el bo i millor de cada casa convertint la tarda en un reguitzell de tastos a quin més espectacular, demostrant una vegada més que el cava té recorregut i que els grans caves són vins d’una altíssima categoria malgrat que en els temps que corren s’estiguin convertint en productes per a públic elitista que realment sap el que vol i el que busca, cosa que econòmicament no suposa el millor panorama pels cavistes.

A l’acte, però, no va escapar a l’olfacte periodístic el rerefons del que podria ser un cert malestar del Consell Regulador que tot i patrocinar el saló no va enviar cap dels seus responsables al dinar previ a l’esdeveniment i únicament, segons fonts de l’organització, va acreditar dues representants de la seva agència de comunicació. De fet no va ser fins les 6 de la tarda que la Secretària i el president del Consell van presentar-se al saló sense que poguéssim descobrir el motiu de l’absència.

Em comentava un cavista, generalment molt ben informat, que els afanys de protagonisme han esquerdat el que podia haver estat en aquest acte una primera posada en escena de l’acord de tots dels dirigents del sector. Els que si que vam poder veure junts van ser la presidenta de Pimecava i el de l’Institut del Cava en una mateixa taula. I és que compartir fotografia no és compartir filosofia o objectius i molt menys acostar posicions, però per alguna cosa es comença.

Per cert, capítol a part mereixen algunes de les anècdotes de la tarda que deixen un 5 estrelles gran luxe com l’hotel Majèstic en una posició força compromesa. Des d’un saló no apte per a persones amb discapacitat física que va provocar que personal de l’hotel i algun cavista haguessin de baixar un dels assistents en cadira de rodes a pes pels esglaons que donaven a la sala, a una cristalleria més digna dels brindis d’un casament que d’un tast especialitzat dels millors caves del sector. Això sense comptar que algun cavista va beure amb copes gravades amb publicitat de la marca de xampany francès Ruinart, la mateixa que guarnia algunes escopidores del saló.

Caldrà esperar que la propera setmana a Madrid tot plegat vagi més rodat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada